Weboldalunk a jobb felhasználói élmény, valamint bizonyos marketing és elemzési funkciók működéséhez sütiket (cookie) használ. A webáruházban való további böngészéssel Ön hozzájárul ezen sütik használatához. Amennyiben nem kíván hozzájárulni a marketing funkciójú sütik használatához, úgy a "Beállítások módosítása"  gombra kattintva lehetősége van ezek leállítására, ebben az esetben előfordulhat, hogy weboldalunk nem fog teljes körűen működni. További részletek a sütik működéséről az Adatvédelmi Nyilatkozatban talál.
Menü

Balance Food Blog

2020. 05. 28. 16:03:10
Kurkumás latte A kurkuma nemcsak karakteresen finom ízének köszönheti népszerűségét, hiszen azon fűszerek egyike, ami kívül-belül jótékonyan hat testünkre, egészségünkre. Indiában évezredek óta használják legalább annyira gyógynövényként, mint fűszerként, mára pedig már a modern orvostudomány is aktívan kutatja jótákony hatásait. Bizonyítottan antioxidáns hatású és gyulladáscsökkentő, ennek köszönhetően immunrendszerünk és bőrünk szépségének megóvásában is hatásos. A kurkumából készült ital, az aranytejként is ismert kurkumás latte remek formája a kurkuma fogyasztásának. Élénkíti és frissíti testünket és elménket, élénk sárga színe pedig a jókedvünkre lesz pozitív hatással ;) Tökéletes választás reggeli italnak kávé helyett, ha koffeinmentes ébresztőre vágysz, de a délutáni lazításhoz is remek választás!
2020. 05. 27. 08:13:22
Fokhagymakrémleves recept (laktózmentes, vegán verzió is) Mi magyarok, odáig vagyunk a fokhagymáért! Lehetünk is, hiszen nemcsak egy igazán finom hozzávalóról van szó, ugyanis a kis gerezdek egytől egyig rendkívül jótékony hatással vannak egészségünkre is. Kutatások igazolják, hogy a fokhagyma remek érvédő hatású, ezzel is segítve a szív munkáját és a javítja a vérkeringést. Rendszeres fogyasztásával csökkenthető a vérnyomás és a magas koleszterinszint is. A fokhagyma emellett antibiotikumként is jól szolgál, így megfázás és influenza esetén is nagy segítségünkre lehet, ráadásul a gyógyszeres antibiotikumokkal szemben sokkal kíméletesebb megoldás, hiszen nem rombolja a természetes bélflóránkat. Ha ennyi érv mellett végre egy jó kis fokhagymás receptet is kipróbálnál, íme a mi fokhagymakrémleves receptünk, ami villámgyorsan elkészül, ráadásul laktózmentes, vegán verzióban is elkészíthető! Próbáljátok ki!
2020. 02. 15. 16:39:00
Sütőtökös - édesburgonyás gnocchi sonka/ lilahagyma chipsszel

Télen különösen fontos a jól megválogatott alapanyagokból való főzés. Éghajlatunkon ebben az időben nemigen terem frissen szezonális zöldség, gyümölcs, így érdemes nagyobb hangsúlyt fektetni a télen betárazható alapanyagokra. Szerencsére igazi gasztronómiai kincsek is fellelhetőek közöttük, amik nemcsak fantasztikus ízükkel, hanem páratlan beltartalmi értékeikkel is elkápráztatnak minket. Nagy kedvenceink közé tartozik a sütőtök, valamint az édesburgonya, amik remek forrásai számos vitaminnak. Bővelkednek A-vitaminban, D-vitaminban és C-vitaminban, amik hozzájárulnak az erős immunrendszerhez (amire télen nagy szükségünk van), emellett  hasznos rostokat és antioxidánsokat is tartalmaznak. Mindemellett gyönyörű színük igazi felüdülés a téli tányéron. ;)

Most következő receptünk főszereplői is ezek a szuper téli zöldségek. Készítsétek el, és fogyasszátok egészséggel!

2020. 02. 15. 16:02:00
Burgonyás - köleslisztes cipó

Ha szeretitek a különleges kenyereket, cipókat, akkor ez most a Ti receptetek! Diéta során sokszor halljuk, hogy teljesen el kell hagynunk a kenyerek és péksütemények fogyasztását, de szerencsére ez nem igaz! A kenyér évezredek óta az emberiség alap étele, tápláló és egészséges, ha azt a megfelelő alapanyagokból készítjük. Érdemes a fehér búzalisztes kenyeret lecserélni egyéb alternatívákra, teljes kiőrlésű, többféle gabonából készült változatokra, amik magas rosttartalommal, értékes vitaminokkal és tápanyagokkal rendelkeznek. 

Burgonyás - köleslisztes cipó receptünk azok számára is jó választás lehet, akik nem szeretnének órákig kenyérkészítéssel és sütéssel bajlódni, hiszen ezt a kenyeret nem kell dagasztani és keleszteni, így jóval gyorsabban elkészül, mint egy hagyományos kenyér. 

2020. 02. 15. 15:16:00
Sült csirkemell bulgurral és friss salátával

A jó közérzet és az egészség egyik elengedhetetlen része a kiegyensúlyozott táplálkozás. Sokszor úgy gondoljuk, hogy a diétás, reform ételek lemondással járnak, esetleg elkészítésük  túl bonyolult, vagy drága összetevők sora kell az elkészítéshez! Szerencsére ez nem igaz. ;)

Most egy gyors és egyszerű fogást hoztunk Nektek, amit bármikor összedobhattok, ha egy tápláló ebédre vagy egy könnyed vacsira vágytok. Megfelelő arányban tartalmazza a szervezetünk számára szükséges tápanyagokat, mégis finom, az alapanyagok pedig egyszerűen beszerezhetőek és olcsóak!

A csirkemell és saláta párosítása ismerős lehet minden diétázó számára, mi ezt a klasszikus párost bulgur körettel társítottuk. A bulgur kiváló étel, hiszen a durumbúza értékes korpa és csíra részét is tartalmazza, így bővelkedik rostokban, vitaminokban és ásványi anyagokban (főleg B-vitamin tartalma és vas tartalma megemlítendő). Kalóriatartalma megegyezik a rizsével, glikémiás indexe azonban fele annyi, így kevésbé emeli meg a vércukorszintet. Emellett nagyon finom és gyorsan elkészül, mi ezért is szeretjük. :)

2020. 01. 27. 15:07:00
Amerikai palacsinta receptek - Almás banános zabpalacsinta (gluténmentes, cukormentes, tejmentes) és Mindenmentes amerikai palacsinta (vegán, gluténmentes) A rohanó hétköznapokban hajlamosak vagyunk elcsábulni, és valami bolti nassolnivaló után nyúlunk, ha beüt az édességvágy! Pedig tudjuk, hogy tele vannak felesleges szénhidrátokkal, egyszerű cukrokkal, pálmazsírral, szójával és még folytathatnánk a sort. Mutatunk most két olyan amerikai palacsinta receptet, amit tényleg 10 perc elkészíteni (az alapanyagok kimérésétől kezdve a sütésen át minden mozzanatot beleszámítva). Ráadásul tele vannak szuper alapanyagokkal, amik hasznos szénhidrátokat, rostokat és vitaminokat tartalmaznak, így tényleg igazi bűntudat nélküli édesélmény :). Az almás banános zabpalacsinta gluténmentes, hozzáadott cukor mentes és tejmentes is, így számos ételallergia esetén is remek választás, ha pedig vegán finomságra vágytok, akkor próbáljátok ki mindenmentes amerikai palacsinta receptünket!
2020. 01. 14. 17:15:00
Sajtos brokkolis köles Pár hozzávalóból laktató és tápláló, mégis könnyen emészthető, gyomorbarát húsmentes fogás készíthető, akár vacsira, akár ebédre is tökéletes ;) Nem kell hozzá más, mint főtt kölés, főtt vagy előzőleg sült brokkoli valamint házi sajtszósz.  A köles nagy kedvencünk, hiszen rengeteg pozitív élettani hatással rendelkezik (könnyen emészthető, probiotikus hatású, segíti a helyes sav-bázis egyensúly kialakítását, gluténmentes, fehérjékben gazdag és még finom is,  nemhiába webshopunk egyik állandó terméke!
2020. 01. 07. 10:05:00
Csokis banános muffin (gluténmentes, laktózmentes, cukormentes)

A muffin sütés szerintünk sosem megy ki a divatból. Egyrészt az elkészítése gyors és egyszerű, számtalan alapanyagból és ízvariácóban készíthetjük, az eredmény pedig nemcsak finom, de praktikus is. Elcsomagolva bárhova magunkkal vihetjük, így finom és tápláló nasi lehet suliban, munkában, vagy egy rohangálós napon útközben is. 

Most egy csokis banános muffin receptet hoztunk Nektek, ami gluténmentes, tejmentes, cukormentes, a benne lévő banán, zabpehelyliszt és zabpehely révén azonban értékes rostokban és tápanyagokban gazdag finomság, ami értékes energiát nyújt számunkra! 

2019. 12. 31. 12:31:00
Gluténmentes tortilla lap és chips A gluténmentes tortilla lap receptje kötelező darab minden mentes konyhában! Elkészítése egyszerű és gyors, felhasználása pedig végtelen lehetőségek tárháza :D. A tortilla lapokat ízlésünknek megfelelően bármivel tölthetjük, így tökéletes olyan alkalmakkor is, amikor igazán válogatós társaságot kell megvendégelned. Süss tortilla lapokat, készíts ki mindenféle földi jót, utána pedig mindenki elkészítheti a kedvére való fogást. A nyári forróságban igazi könnyed ételeket készíthettek a segítségével, de akár az év végi ünnep özön zárásaként is jól eshet a szilveszteri buliban valami kíméletesebb fogás. A lapokból pedig pár perc alatt minden pasi kedvenc ropogtatnivalóját, a tortilla chipset készíthetitek el! Ropogós, finom, és garantáltan glutén- valamint ízfokozóktól mentes nasit kaphattok. Natúran is megállja a helyét, de bátran kísérletezhettek a gluténmentes tortilla chipsek fűszerezésével.
2019. 12. 19. 11:55:00
Mindenmentes rumos - csokis golyók Ha a karácsonyi rohamban már nincs időd, vagy energiád egy komplex sütit alkotni, vagy csak egyszerűen nem vagy egy kimondott konyhatündér alkat, esetleg valami kis aprósággal szeretnél kedveskedni egy mindenmentesen táplálkozó vendégednek, akkor ez a mindenmentes rumos-csokis golyó lesz a Te recepted! Pár perc alatt kész, gluténmentes, cukormentes, tojásmentes, tejmentes, csupán néhány egyszerű alapanyag szükséges az elkészítéséhez és mégis finom ;)