Weboldalunk a jobb felhasználói élmény, valamint bizonyos marketing és elemzési funkciók működéséhez sütiket (cookie) használ. A webáruházban való további böngészéssel Ön hozzájárul ezen sütik használatához. Amennyiben nem kíván hozzájárulni a marketing funkciójú sütik használatához, úgy a "Beállítások módosítása"  gombra kattintva lehetősége van ezek leállítására, ebben az esetben előfordulhat, hogy weboldalunk nem fog teljes körűen működni. További részletek a sütik működéséről az Adatvédelmi Nyilatkozatban talál.
Menü

Sütőtökös - édesburgonyás gnocchi sonka/ lilahagyma chipsszel

Sütőtökös - édesburgonyás gnocchi sonka/ lilahagyma chipsszel

Télen különösen fontos a jól megválogatott alapanyagokból való főzés. Éghajlatunkon ebben az időben nemigen terem frissen szezonális zöldség, gyümölcs, így érdemes nagyobb hangsúlyt fektetni a télen betárazható alapanyagokra. Szerencsére igazi gasztronómiai kincsek is fellelhetőek közöttük, amik nemcsak fantasztikus ízükkel, hanem páratlan beltartalmi értékeikkel is elkápráztatnak minket. Nagy kedvenceink közé tartozik a sütőtök, valamint az édesburgonya, amik remek forrásai számos vitaminnak. Bővelkednek A-vitaminban, D-vitaminban és C-vitaminban, amik hozzájárulnak az erős immunrendszerhez (amire télen nagy szükségünk van), emellett  hasznos rostokat és antioxidánsokat is tartalmaznak. Mindemellett gyönyörű színük igazi felüdülés a téli tányéron. ;)

Most következő receptünk főszereplői is ezek a szuper téli zöldségek. Készítsétek el, és fogyasszátok egészséggel!

Hozzávalók:

  • édesburgonya
  • sütőtök
  • lilahagyma
  • só,bors, kevés cukor
  • 45g Balance Food Rizsliszt 
  • 300g burgonya 
  • 2db tojás 
  • 30g graham teljes kiőrlésű liszt 

Elkészítés:

1. A krumplit meghámozzuk, feldaraboljuk apró kockákra. Rakjuk bele egy edénybe, sós vízben főzzük meg, majd hagyjuk kihűlni.
2. Közben az édesburgonyát és a sütőtököt pucoljuk meg és vágjuk apróra. Ezt is rakjuk bele egy edénybe, engedjünk rá annyi vizet, hogy ellepje. Sózzuk, borsozzuk és cukrozzuk meg ízlés szerint, egy kevés szerecsendióval szórjuk meg, majd főzzük készre. Ha megfőtt, akkor egy botmixer segítségével pépesítsük.
3. Ha kihűlt a burgonya, akkor egy krumplitörővel jól törjük össze, amennyire csak tudjuk. A kimért liszteket, tojást és sót adjuk hozzá, majd gyúrjuk egy masszává. Egy lábasba forraljunk vizet, a kezünk segítségével formáljunk apró nudlikat és a lobogó vízbe rakjuk bele. Ne rakjunk túl sokat egyszerre, mert összetapad. Ha feljött a víz tetejére, egy szedőkanállal szedjük ki és helyezzük egy tányérra.
4. A sonkát és a csíkokra vágott lilahagymát helyezzük egy serpenyőbe, közepes lángon pirítsuk meg.


Tálaljunk ízlés szerint. Jó étvágyat hozzá! 

Tartalomhoz tartozó címkék: rizsliszt