Weboldalunk a jobb felhasználói élmény, valamint bizonyos marketing és elemzési funkciók működéséhez sütiket (cookie) használ. A webáruházban való további böngészéssel Ön hozzájárul ezen sütik használatához. Amennyiben nem kíván hozzájárulni a marketing funkciójú sütik használatához, úgy a "Beállítások módosítása"  gombra kattintva lehetősége van ezek leállítására, ebben az esetben előfordulhat, hogy weboldalunk nem fog teljes körűen működni. További részletek a sütik működéséről az Adatvédelmi Nyilatkozatban talál.
Menü

Tejmentes rizskoch

Tejmentes rizskoch A rizskoch egy igazi régi klasszikus, mely generaciók óta tartja népszerűségét. Nem véletlenül, hisz azon kívül, hogy mérhetetlenül finom és könnyű desszert, nem mehetünk el amellett, hogy a rizs rengeteg értékes fehérjét tartalmaz, ezáltal laktató, így önmagában kitesz egy étkezést a nap bármely részében. Persze mint minden klasszikust, a rizskochot is lehet egy picit reform módon megközelíteni. Ennek szellemében mi most kókusztejjel készítettük, így a végeredmény egy tejmentes rizskoch lett, így a laktózérzékenyeknek sem kell lemondaniuk régi kedvencükről!

A tejmentes rizskoch hozzávalói:

  • 300 g rizs
  • 1 l kókusztej
  • stevia PLUSZ édesítőszer (ízlés szerint)
  • 1 csipet
  • mazsola (ízlés szerint)
  • 100 g laktózmentes vaj, vagy margarin (akár teljes mértékben elhagyható)
  • vanília aroma, vagy vanília rúd kikapart magja
  • 3 db tojás

A tejmentes rizskoch elkészítése

1. A rizst váltott vízben megmossuk, majd felöntjük az 1 l kókusztejjel, hozzáadjuk a csipet sót és lefedve, néha megkevergetve puhára főzzük, célunk, hogy tejberizs állagot érjünk el. Kicsit hűlni hagyjuk majd hozzáadjuk a laktózmentes vajat, vagy margarint, valamint a  kókusztejben áztatott mazsolát és jól elkeverjük

2. A tojásokat válasszuk ketté. A tojássárgáját és az édesítőt habosra keverjük, majd belerakjuk a vanília aromát, vagy a vanília rúd kikapart magját és hozzáöntjük a rizshez.

3. A tojásfehérjéket kemény habbá verjük, majd óvatosan a rizshez forgatjuk.

4. Kivajazott vagy kizsírozott (kókuszzsír) tepsibe/tortaformába simítjuk és 180 °C-on addig sütjük, míg a teteje pirulni kezd. Szeletelés és fogyasztás előtt érdemes picit hűlni hagyni a rizskochot.

TIPP: Az elkészült tejmentes rizskochot ízlés szerint tálalhatjuk friss gyömülcsökkel, lekvárral, vagy akár csokoládé öntettel ;)

Reméljük Ti is elkészítitek ezt a rizskoch receptet tejmentes verzióban! Jó étvágyat!

 

 

 

Tartalomhoz tartozó címkék: laktózmentes cukormentes tejmentes